همه چیز درباره گل آرایی ژورنالی تالار عروسی

  1. صفحه اصلی
  2. بلاگ
  3. همه چیز درباره گل آرایی ژورنالی تالار عروسی

همه چیز درباره گل آرایی ژورنالی تالار عروسی

برگزاری مراسمات مهمی همچون عروسی، تولد، سالگرد ازدواج و ... با داشتن یک تالار شیک با گل آرایی ژورنالی می‌تواند یک روز خاطره انگیز و زیبا را برای شما رقم بزند. باغ تالار شیدایی با مدیریت آقای شیدایی یک مجموعه کامل برای برگزاری مراسمات مختلف است. این مجموعه انواع تشریفات مربوط به گل آرایی سفره عقد، فضای باغ، دسته گل و ... را با مهارت بالا انجام می‌دهد. از آنجا که استفاده از تشریفات برتر و مدرن برای همه افراد یک مؤلفه مهم به حساب می‌آید. اولین چیزی است که در نگاه اول بیننده را مجذوب خود می‌کند در نتیجه یک تالار مجلل می‌تواند مراسم شما را بی نظیر جلوه دهد. ما در این مبحث می‌خواهیم همه چیز را درباره زیبایی‌های گل آرایی ژورنالی توضیح دهیم.

گل آرایی ژورنالی چیست؟

گل آرایی ژورنالی در سبک‌ها و تم‌های مختلفی انجام می‌شود. در گل آرایی از انواع گل‌ها و اکسسوری های مختلف استفاده می‌شود تا سبک نهایی متمایز و منحصربه‌فرد شود. در این گل آرایی تمامی آیتم‌ها باید با هم همخوانی داشته باشند. در گل آرایی مدرن یا همان گل آرایی ژورنالی باید تمام گل‌ها، شاخه‌ها و برگ‌ها و سایر عناصر تزئینی به نحوی کنار هم چیده شوند که برای بیننده نمایی جذاب و زیبا خلق شود. در واقع باید تناسب بین برگ‌ها و گل‌ها و رنگ آن‌ها حفظ شود.

بعد از گل آرایی نمی‌توان هر شاخه گل یا تزیینات استفاده شده را تفکیک کرد و هر گل در جای درست خود باعث زیبایی هنر گل آرایی می‌شود. گل آرایی یک سابقه طولانی مدت داشته است و در بیشتر مراسمات مختلف به نوعی از گل آرایی استفاده شده است. برای زیباتر نشان دادن محیط و ایجاد یک فضای فوق‌العاده و منحصربه‌فرد می‌توان از سبک‌های ژورنالی استفاده کرد. حتی می‌توان در مدل‌های ژورنالی به دلخواه یک سری تغییرات را اضافه یا حذف کرد.

انواع گل آرایی ژورنالی مراسم عروسی

گل آرایی ژورنالی یا گل آرایی مدرن به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. در واقع نوع مراسم یکی از فاکتورهای اصلی در انتخاب سبک مناسب گل آرایی است و به طور کلی سبک مدرن، اروپایی، کلاسیک یا سنتی سبک‌های رایجی هستند که نوع گل و چیدمان در هر سبک، یک سری اصول خاص خود را دارد.

در سبک ژورنالی از انواع گیاهان خشک و گل خشک و اکسسوری های مختلف استفاده می‌شود. اما در سایر سبک‌ها مانند سبک شرقی از گل‌های کمتری استفاده می‌شود و در گل آرایی بیشتر از شاخه و برگ استفاده می‌شود.

در کنار این سبک‌ها کلاسیک یا سنتی هم برای برخی از مراسمات مختلف انتخاب می‌شود که گل آرایی بیشتر با اشکال هندسی انجام می‌شود. بیشتر گل فروشی این سبک را مورد استفاده قرار می‌دهند مثلاً در گل آرایی کلاسیک استفاده از گل در باکس، تنگ و کاپ و غیره رواج بیشتری دارد.

گل آرایی ژورنالی برای جایگاه عروس

نوع گل آرایی ژورنالی برای قسمت‌های مختلف تالار متفاوت است. در بیشتر تالارها حساسیت زیادی برای تزیین جایگاه عروس و داماد به خرج می‌دهند. از این رو زیباترین گل آرایی برای این قسمت استفاده می‌شود. برای گل آرایی این قسمت از میکس انواع گل‌ها با عطر مطبوع استفاده می‌شود. با توجه به تم فضا نوع گل‌ها انتخاب می‌شود. برای زیبایی هر چه بیشتر محل استقرار عروس و داماد می‌توان از گل‌های طبیعی استفاده کرد و باید نوع گل‌ها با دسته گل عروس و سایر آیتم‌ها هم خوانی داشته باشد.

گل آرایی برای ورودی تالار

گل آرایی ژورنالی در تمام قسمت‌ها باید از یک سبک و تم خاص پیروی کند و عدم رعایت این قانون از جذابیت و زیبایی کار می‌کاهد. از آنجا که قسمت ورودی اولین جایی است که در معرض دید بیننده قرار می‌گیرد در نتیجه بهتر است گل آرایی و چیدمان گل‌ها در این قسمت با زیبایی هرچه تمام تر انجام شود. چیدمان گل‌ها در این قسمت نباید مانع ورود و خروج افراد شود. می‌توان از گلدان‌ها و تورهای زیبا برای قسمت ورودی استفاده کرد تا دیزاین نهایی منحصربه‌فرد شود.

‌گل آرایی ژورنالی میز مهمان‌ها

گل آرایی ژورنالی برای میز مهمان‌ها باید به نحوی باشد که جلوی دید مهمان‌ها گرفته نشود. سایز گل و رنگ گل‌ها متناسب با سایر بخش‌های تالار باشد. همچنین گل آرایی به نحوی باشد که مانعی برای پذیرایی نباشد. گل آرایی مدرن با گل‌های رنگ روشن می‌تواند فضا را زیباتر کند.

گل آرایی برای میز شام

برای گل آرایی ژورنالی میز شام می‌توانید از انواع گل‌های طبیعی و خشک به سبک شرقی و اروپایی استفاده کنید. سایز گل‌ها باید متناسب با مساحت میز باشد. گل آرایی این قسمت باید به نحوی باشد که کل فضای میز را احاطه نکند و جا برای چیدمان لوازم پذیرایی فراهم باشد. بهتر است گل‌هایی برای این بخش انتخاب شوند که از نظر رنگ با تم سالن پذیرایی مانند روکش صندلی و میز شام هماهنگ باشند.

نکات مهم در گل آرایی ژورنالی

همان‌طور که گفته شد گل آرایی ژورنالی در سه مدل گل آرایی مدرن، گل آرایی شرقی و گل آرایی کلاسیک انجام می‌شود. سبک اجرا در هر مدل با توجه به رنگ و نوع گل‌ها تغییر می‌کند.

·       در گل آرایی کلاسیک که از اروپایی‌ها الهام گرفته شده است بیشتر از سبدها و دسته گل‌ها استفاده می‌شود. این سبک قابلیت اجرا برای محافل رسمی و غیر رسمی را دارد.

·       در گل آرایی مدرن از برگ‌ها استفاده کمتری می‌شود و یک سبک ساده و سنگین است. این سبک مطابق با متدهای روز دنیا اجرا می‌شود و در حال حاضر یکی از پرتقاضاترین سبک‌ها می‌باشد. در این سبک انواع گل‌های طبیعی در کنار هم چیدمان می‌شوند و باید چیدمان به نحوی باشد که تا پایان مراسم تغییری در ظاهر گل‌ها ایجاد نشود.

·       گل آرایی شرقی یا ژاپنی هم یک ریشه مذهبی دارد. در این سبک تعداد شاخه‌ها کمتر است و بیشتر از شاخه‌های خشک شده استفاده می‌شود تا آسیب کمتری به طبیعت وارد شود.

·       برای اجرای انواع سبک‌های گل آرایی ژورنالی باغ تالار شیدایی با مدیریت آقای شیدایی انتخابی ایده آل است. این باغ تالار طرح‌های متنوعی را در آرشیو خود دارد. باغ تالار شیدایی از ایده اختصاصی افراد استقبال می‌کند و با مهارت کامل آن را به بهترین شیوه ممکن اجرا می‌کند.