همه چیز درباره دیزاین ژورنالی

  1. صفحه اصلی
  2. بلاگ
  3. همه چیز درباره دیزاین ژورنالی

همه چیز درباره دیزاین ژورنالی

دیزاین ژورنالی و بکارگیری آن در طراحی دکوراسیون داخلی امری بسیار ساده و در عین حال هیجان انگیز است. اجرای چنین دیزاینی با همه باید ها و نباید هایی که در خصوص آن وجود دارد نیازمند تخصص و دانش خاصی است. بنابراین بهتر است برای اجرای چنین دیزاینی از یک گروه مجرب و متخصص کمک گرفت.

همچنین در صورتی که خواهان یک دیزاین ژورنالی برای مراسمات و جشن های خود هستید می توانید به باغ تالار شیدایی با مدیریت آقای شیدایی مراجعه کنید. مجموعه شیدایی با در اختیار داشتن کادری مجرب و متخصص در خصوص اجرای انواع سبک های دکوراسیون آماده پذیرایی از مهمانان مطابق با میل و سلیقه شما است.

اهمیت حفظ تقارن در اجرای دیزاین ژورنالی

حفظ تقارن در دیزاین ژورنالی باعث ایجاد آرامش و احساس امنیت در افراد می شود. از آنجا که ذهن انسان به خوبی با حالت تقارن هماهنگ می شود، به وجود آوردن چنین حالتی سبب برقراری ارتباط هر چه بهتر افراد با فضا می شود. ضمن این که ایجاد تقارن در فضای داخلی خود بخشی از طراحی ژورنالی می باشد.

استفاده از ایده‌های خاص

یکی دیگر از مواردی که باید در ایجاد دیزاین ژورنالی به آن توجه ویژه نشان داد استفاده از ایده های خاص و اجتناب از اجرای طرح ها و ایده های تکراری است. مشاهده فضایی جدید با ایده های خاص برای همه بخصوص افرادی که به عنوان مهمانان وارد آن محیط می شوند جالب خواهد بود.

نکاتی کلیدی در خصوص اجرای دیزاین ژورنالی

هنگام اجرای طراحی و دیزاین ژورنالی باید به نکات بسیار مهمی توجه کرد که مهم ترین این نکات عبارتند از:

استفاده از انواع قفسه‌:

بهره گیری از انواع قفسه نه تنها باعث ایجاد فضای بیشتر برای جای دادن وسایل می شود، بلکه ایده ای جذاب برای به نمایش گذاشتن وسایل دکوری و اکسسوری ها است.

استفاده از نور طبیعی:

استفاده از نور طبیعی در اجرای طراحی ژورنالی باعث می شود تا فضا دلیاز تر و بزرگ تر به نظر برسد. از طرفی نور طبیعی انعکاسی زیباتری ایجاد کرده و بر زیبایی محیط می افزاید. به همین منظور بهتر است از پوشاندن پنجره ها با پرده های ضخیم جلوگیری کرد. همچنین سعی کرد تعداد بیشتری پنجره نور گیر را در محیط نصب نمود.

عدم استفاده از جزئیات اضافی:

یکی دیگر از نکاتی که باید در اجرای طراحی و دیزاین ژورنالی مورد توجه قرار بگیرد عدم استفاده بیش از اندازه از جزئیات است. بکارگیری جزئیات اضافه باعث شلوغی و سنگینی فضا می شود. در نتیجه افراد با قرار گرفتن در چنین محیطی احساس بی قراری و خستگی می نمایند. همچنین بکار بردن بیش از حد جزئیات سبب کوچکتر و تنگ تر به نظر رسیدن فضا می شود.

مبلمان مناسب اجرای این سبک

انتخاب مبلمان مناسب یکی از مهم‌ ترین بخش‌های دیزاین ژورنالی و دکوراسیون داخلی است. در واقع مبلمان بیشتر از هر وسایل دیگری به چشم آمده و در اصل نقطه‌ کانونی فضاها می باشد. انتخاب مبلمان ژورنالی برای سبک های ژورنالی باید بر اساس فضا، ابعاد و سبک طراحی صورت بگیرد. در صورتی که فضای مورد نظر کوچک باشد، می توان از یک کاناپه‌ نسبتا بزرگ بجای تعداد زیادی مبل استفاده کرد. در رابطه با رنگ مبلمان نیز باید بر اساس طراحی دکوراسیون آن را انتخاب کرد. به این معنی که می توان از رنگ های هالمونی و هماهنگ با رنگ دکوراسیون استفاده نمود.

بهترین طراح برای دیزاین ژورنالی

در صورتی که به دنبال بهترین طراح دیزاین ژورنالی داخلی هستید می توانید از The World of Interiors استفاده کنید. با تهیه این مجله و مطالعه مطالب آن می توانید اطلاعات بسیار مهمی را درباره طراحی داخلی بدست بیاورید. گفتنی است که این مجله متعلق به یک شرکت آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در کشور انگلستان واقع شده است.

رنگ چیدمان در طراحی ژورنالی

بر اساس دیزاین ژورنالی ابتدا باید یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی برای دکوراسیون خود انتخاب کرد که بهتر است رنگ انتخابی خنثی و حدالمقدور نود باشد. زیرا استفاده از این رنگ ها به عنوان رنگ اصلی سبب لوکس تر به نظر رسیدن فضا می شوند. در ادامه نیز باید به سراغ انتخاب رنگ های ثانویه و فرعی رفت. رنگ ثانویه را می توان از میان طیف های مشابه یا رنگ های مکمل رنگ اصلی دکوراسیون انتخاب کرد. در زمان خرید وسایل لازم است ابتدا رنگ وسایل اصلی خانه مبل و فرش انتخاب شود. سپس رنگ پرده ها را انتخاب کرده و در نهایت به سراغ انتخاب رنگ سایر وسایل رفت.

دیزاین ژورنالی و طرح وسایل منزل

انتخاب وسایل طرحدار همیشه یک عمل ریسکی بوده است. البته نباید فراموش کرد که چنین وسایلی نشاط و شادابی خاصی در فضا ایجاد می کنند. در اجرای دکوراسیون داخلی سعی کنید از قرار دادن وسایل طرحدار در کنار هم خودداری کنید. به این معنی که در یک فضا تنها از یک وسیله طرحدار استفاده نمایید. مثلا اگر از قالی ایرانی برای فرش کردن فضا استفاده می کنید حتما پرده ها و مبلمان را از طرح های ساده انتخاب نمایید. به این ترتیب فضای ایجاد شده در عین زیبایی مرتب و منظم به نظر خواهد رسید.

خرید وسایل متناسب با متراژ محیط

انتخاب وسایل با سایز و ابعاد متناسب با متراژ محیط یکی از مهم ترین موارد در ایجاد دیزاین ژورنالی است. متاسفانه برخی از افراد وسایل را تنها بر اساس سلیقه خود و بدون در نظر گرفتن متراژ منزل خریداری می کنند. در نتیجه نه تنها باعث آشفتگی در فضای داخلی خواهند شد بلکه نمی توان از وسایل خریداری شده استفاده لازم را برد.

بنابراین پیش از خرید لازم است متراژ فضا را مد نظر قرار داده و ابعاد بخش های مختلف را نیز به درستی برآورد کرد. به عنوان مثال بررسی صحیح محل قرار گیری تلویزیون و همچنین فاصله آن از مبلمان می تواند به ایجاد دکوراسیونی زیبا و کاربردی به شما کمک کند.

نکته مهم در طراحی این سبک

در زمان خرید اکسسوری ها نیز بهتر است موضوع متراژ محیط را به مورد توجه قرار داد. هر چند اکسسوری و وسایل تزئینی محیط را زیبا و چشم نواز جلوه خواهند داد، اما در محیط های کوچک باعث ایجاد آشفتگی و شلوغی می شوند. همچنین باعث عدم استفاده صحیح از سایر وسایل ضروری خواهند شد.

جمع بندی

رعایت مطالب و نکاتی که در این مقاله به آنها پرداخته شد می توانند در اجرای یک دیزاین ژورنالی کمک کننده و مثمر ثمر واقع شوند. از آنجا که این نوع دیزاین از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار است، بسیاری به دنبال اجرای آن در فضاهای مختلف هستند. آنچه که در رابطه با طراحی دکوراسیون و انواع سبک های آن حائز اهمیت است بحث هزینه می باشد.

اجرای یک دکوراسیون زیبا و چشم نواز با کمترین هزینه، کار چندان پیچیده و سختی نخواهد بود. بلکه با رعایت نکات مهم می توان از هدر رفت سرمایه خود جلوگیری کرد. در پایان لازم است به خدمات بی نظیر باغ تالار شیدائی با مدیریت آقای شیدایی اشاره کرد. این مجموعه با طراحی بی نظیر و دکوراسیونی بی نهایت زیبا آماده استقبال از مهمانان شما می باشد.