آشنایی با سبک های مختلف گل آرایی اروپایی

  1. صفحه اصلی
  2. بلاگ
  3. آشنایی با سبک های مختلف گل آرایی اروپایی

آشنایی با سبک های مختلف گل آرایی اروپایی

گل آرایی در تشریفات مختلف عروسی، تولد، عزا، سالگرد ازدواج و ... از دیرباز تاکنون در ایران مرسوم بوده است. اما سبک های این هنر روز به روز در حال پیشرفت و نوآوری هستند به طوری که می توان برای هر مراسمی یک ایده خلاقانه و زیبا را پیاده کرد. گل آرایی اروپایی یک سبک مدرن و در عین حال پر طرفدار است که این روزها در بیشتر تالارهای مجلل در مدل های متنوعی اجرا می شود. تالار باغ شیدایی با مدیریت آقای شیدایی گل آرایی اروپایی را در ایده ال ترین حالت ممکن برای بخش های مختلف تالار اجرا می کند. تشریفات گل آرایی این مجموعه برگرفته از برترین متدهای روز اروپا هستند. پس اگر منحصر بفرد به بودن مراسم برای شما اهمیت دارد تالار مجلل شیدایی می تواند هر سلیقه ای را پوشش دهد.

گل آرایی اروپایی چگونه است؟

به طور کلی هر کشوری یک سبک گل آرایی خاصی دارد اما رفته رفته با تلفیق سبک های زیبا در کشورهای اروپایی گل آرایی اروپایی با تکنیک های خاص و زیبای خود محبوبیت زیادی پیدا کرد. در گل آرایی اروپایی از انواع گل های مختلف با رنگ های متفاوت استفاده می شود. این سبک در چند مدل خاص محدود نشده است و طیف گسترده ای از گل ها، برگ ها، شاخه ها و اکسسوری هایی در این متد استفاده می شود. افرادی که این گل ارایی را اجرا می کنند می توانند ایده های خلاقانه را پیاده کنند و با مهارت لازم یک چیدمان خارق العاده را خلق کنند.

ویژگی های گل آرایی اروپایی

گل آرایی اروپایی یک سبک مدرن است و تلفیقی از چند سبک متفاوت است. در واقع این گل ارایی به منظور ابراز دوستی، عشق و طبیعت است. در این سبک گل ارا باید با تمام متدهای اروپایی روز دنیا اشنایی داشته باشد و اطلاعات خود را همیشه به روز نگه دارد. در این سبک ترکیب رنگ باید متناسب با قوانین خاص باشد. معمولا سعی می شود در تمام بخش های تالار، گل آرایی یک طیف رنگی مشخص را دنبال کند. در این گل ارایی برای اینکه به گل ها فرم و شکل جدیدی بدهند از اشکال هندسی منحصر به فرد استفاده می کنند.

·       تنها داشتن ایده برای گل آرایی کافی نیست در این سبک باید مهارت لازم برای گل آرایی وجود داشته باشد تا ایده در بهترین شکل ممکن اجرا شود.

·       در این سبک هیچ گونه محدودیتی تعریف نشده است. در این گل ارایی اجازه ی اجرای هر سبک و ایده ای را داده می شود.

·       این سبک تلفیقی از سبک های مختلف است از این رو می توان متناسب با هر سلیقه ای المان های آن را تعیین کرد.

·       چیدمان گل آرایی مدرن به نحوی است که تا پایان مراسم هیچ گونه تغییری در ظاهر و بافت گل های ایجاد نمی شود. گل های مختلف طبیعی و مصنوعی به زیبایی هرچه تمام تر در کنار هم چیده می شوند و ماندگاری طولانی مدت یکی از ویژگی های اصلی این چیدمان است.

چه گل هایی در این سبک گل آرایی استفاده می شوند؟

در گل آرایی اروپایی علاوه بر اینکه از گل های مختلف استفاده می شود. بلکه استفاده از شاخ و برگ، کاغذ و پارچه، اکسسوری های مختلف مانند کریستال و مروارید، طناب و ... هم رایج است. در واقع این گل آرایی در مراسمات عروسی کاربرد گسترده ای دارد. استفاده از گل در مراسمات عروسی در بخشهای مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است چون باعث مجلل کردن و زیباتر کردن محیط برگزاری می شود.

در سبک گل آرایی اروپایی از انواع گل های طبیعی یا خشک شده استفاده می شود. انواع گل ها از قبیل گل رز در رنگ های مختلف، گل لاله، گلایل، ژربرا، شب بو، داوودی، صد تومانی و ... برای دسته گل عروس، ورودی تالار، میزهای غذاخوری، قسمت عروس و داماد و ... استفاده می شوند. البته این روزها در سبک اروپایی از ترکیب گل و شمع یا گل همراه با تور و ... استفاده می شود که جلوه ای بی نظیر و مدرن دارد.

اهمیت گل آرایی مدرن در عصر حاضر

در عصر حاضر همه افراد برای برگزاری مجالس مختلف خود گل ارایی را در اولویت کارهای خود قرار می دهند. گل آرایی اروپایی شاید از نظر بیشتر مخاطبان سبکی شلوغ و هزینه بر باشد. اما باید بدانید صفر تا صد اجرای این گل ارایی بر اساس نظر متقاضی و بودجه ی او انجام می شود. در این سبک سعی می شود با کمترین هزینه زیباترین گل آرایی برای بخش های مختلف انجام شود.

شما لازم نیست کل فضای یک تالار را گل آرایی کنید. بخش های مهم تالار از قبیل ورودی تالار، جایگاه عروس و داماد، دسته گل و ماشین عروس ضروری ترین مکان ها هستند. می توانید تمام تمرکز خود را روی این نقاط بگذارید و اگر خواستید می توانید حجم اجرا را بیشتر کنید. داشتن دسته گل عروس و ماشین عروس لازمه هر مراسمی است. شما می توانید گل آرایی تالار را با گل ارایی دسته گل عروس و ماشین ست کنید.

در گذشته سبک خاص و مشخصی برای گل آرایی تعریف نشده بود و گل ارا سعی می کرد با چیدمان گل های مختلف سبک های متفاوتی را ایجاد کند. در واقع با ایده گرفتن از گل آرایی های مختلف سبک های جدید به وجود آمد. ترکیب انواع گل ها با یک طیف رنگی خاص، یک تکنیک است که اجازه می دهد تمام سلیقه ها بتوانند زیباترین گل ارایی را انجام دهند.

گل آرایی اروپایی سنتی

همه ما گل آرایی اروپایی را به عنوان گل ارایی مدرن می شناسیم اما سبک اروپایی سنتی هم در این حیطه قرار دارد. در اروپای سنتی ابتدا گل آرایی به شکل گنبد، حلقه های گل یا تاج گل، مدل های نیم رو و T شکل بود. این سبک رفته رفته تغییر کرده است به طوری که امروزه خبری از دسته گل های با رنگ های ناهمگون نیست.

در گل آرایی به سبک اروپایی سنتی دسته بندی رنگ ها به صورت طولی است و شاخ و برگ ها هم به صورت طولی استفاده می شود. هنر گل آرایی اروپایی در دوره ویکتوریا در بریتانیا پیشرفت چشمگیری داشته است. هنر گل آرایی در بریتانیا امروزه هم به وفور دیده می شود به طوری که هر خانه با گل های مختلف آراسته شده است. این سبک در سال های اخیر در ایران هم در تالارهای مجلل به زیباترین شکل ممکن اجرا می شود. گل آرایی اروپایی در باغ تالار شیدایی با مدیریت آقای شیدایی انجام می شود. در این مجموعه گل آرایی با گل های تازه و زیبا انجام می شود و تمام تلاش مجموعه بر این است تا مراسم شما در زیباترین فضا و با تشریفاتی مدرن انجام شود.